Byl jsem na GDS

Zní to jako kapela. Znamená to Game Developers Session. GDS. A bylo to v Brně. Čili konference herních vývojářů. Taky se považuji za jednoho z nich a proto jsem tam taky šel. I když taky kvůli známým, tedy s osobně-pracovními motivy. Mo ti vy.

Letos to pro mě bylo poprvé – pro pořadatele to bylo po páté. Jo, stálo to zato, i když jsem neviděl značnou část toho, co jsem vidět chtěl. V pátečním programu jsem měl vyhlídnuté skoro vše: od zahájení (17:30) až po přednášku Adrenalin development Tomáše Pluhaříka z Mindware studios (20:00). Zajímalo mě i večerní udílení cen jedné soutěže, až později jsem se dověděl, že tři hlavní ceny slízly tři shareware projekty. Řekl bych, že každý soutěžící, doufající, že právě jeho freeware hra bude jednou ze šťastných, musel být velmi nemile překvapen – že vítězné kousky pocházejí z docela jiných, polokomerčních sfér. Holt podmínky soutěže byly, alespoň na můj vkus, stanoveny poněkud nešťatně… A z toho pátku jsem nakonec neviděl nic.

V sobotu vše mělo začít přednáškou Stavba herního příběhu. Na desátou hodinu ranní se mi bohužel nepodařilo vstát, takže jediné co teď mohu dělat, je čekat, až bude videozáznam z přednášky sestříhán a zveřejněn. Alespoň že jsem stihl druhou půlku Project managementu, Lukáš Codr z Illusion Softworks přednesl téma energickým a intuitivně-pochopitelným stylem, velmi povedené. Dvě hodiny zbývaly do čtrnácté a tak jsem využil chvíle k umlčení žádostivého žaludku místní bagetou, mimochodem bagetou nikoli takovou tou pytlíkovanou, co bývá k dostání na benzinkách, ale kvalitní poctivou bagetou, jež byla nakrájena a naplněna rukami skutečných živých lidí, co do ní vložili lásku, čest a možná ještě něco dalšího ze svého nitra.

Na přednášku ve čtrnáct nula nula jsem se těšil, Minimalistický přístup k designu her, už názvem předznamenávala zajímavý zážitek… nakonec se pán z IS moc nepochlapil, a tak jsem alespoň využil chvíle k uklizení plochy a napadení pár okolních vesnic ve Travianu. Chvíli potom měl ve velkém sálu začít výklad člověka z Microsoftu o Silverlight. Ne, že by mě to nezajímalo, rozhodně ano, dal jsem ale přednost malému sálu a přednášce Pavla „Powermac“ Hruboše – Teorie animace. Blahopřeji si k dobrému rozhodnutí, teorie animace byla možná to nejlepší, co jsem na GDS shlédl… V zápětí následovalo povídání Martina Peciny, awiwowaka Typomila, o anatomii. Poměrně zajímavá práce, i když spánku jsem vzdoroval jen s vypětím posledních sil. Tuším, že úspěšně… Pana Typomila jsem později potkal ještě jednou, když se i mně pokoušel prodat dvě bagety, vypadající stejně jako ta, kterou jsem spořádal k polední snídani. „Svěží, voňavá, právě udělaná bageta“, pravil. Nekoupil jsem si ji, neb jsem byl syt. Zviklat mě nedokázal ani (marketingově třeskutě silný) Typomilův argument – „Nejsou v tom flusy, opravdu!“.

Sobotní sadu přednášek ukončil (DJ) Martin Zavřel svou Hudbou ve hrách. Povedené dobrodružství. O tom, jak jsme s Jenem „Sosolem“ Jirkovským mluvili o projektu s krycím názvem Ignis (příliš tajné, než abych mohl prozradit víc), či spíš o tom, jak se na projektu kreativně zůčastňuji, jak se vrhám v ústrety virtuálním vlnám tsunami, což dyzajnování in-game interfacu pod taktovkou neurotického despoty beze sporu je, si povíme někdy příště. Nemůžete chtít vše hned, to je doufám jasné.


Komentáře (12)

k formuláři

RSS kanál komentářů

    • Komentář číslo: 1
    • *
    • Jméno: Nosi
    • Odesláno:
      13.5. 2007 — 12:07

    On tam mel prednasku Martin Zavrel? To bych vcelku rad videl, skoda…

    • Komentář číslo: 2
    • *
    • Jméno: Radek Tomášek
    • Odesláno:
      13.5. 2007 — 16:59

    [1] Nosi:: jj, měl tam přednášku… Ale tak videa budou na netu, takže myslím, že nebude problém….

    Mě se osobně se nejvíce líbila přednáška Lukáše Codra o Project Managementu…

    • Komentář číslo: 3
    • *
    • Jméno: Sysel
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 15:46

    Tak neurotického despoty, jo?

    A vůbec, nepiš články a makej na interfacu :-D

    • Komentář číslo: 4
    • *
    • Jméno: Kaderas
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 20:13

    Matně si vzpomínám, kdy jsem hrál naposledy počítačovou hru. Malý červený tučnák střílel barevné kuličky na strop a při zásahu stejně barvy, kuličky zmizly. :-))

    Trochu mne udivuje, kde ti lidi pořád berou čas na takové blbosti…

    • Komentář číslo: 5
    • *
    • Jméno: zirafka
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 21:31

    [4] Kaderas: Frozen Bubbles. To byla bajecna hra. Na konferencich Slovak Linux User Group (SKLUG) se dokonce delaval turnaj!

    “Kde lidi berou cas na takove blbosti” znamena kde berou ten cas vyvojari, nebo hraci? To je ale ostatne jedno. Nekoho zase muze tak trochu udivovat, kde ti lidi porad berou cas na cteni blogu a psani komentaru. (-;

    • Komentář číslo: 6
    • *
    • Jméno: Kaderas
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 21:38

    Jo, nato jsem nepomyslel :-) Ale mám-li být praktický, čtení blogu a psaní komentářů člověka posunuje do vyššího stádia (jak společenského, tak vývojového), které v praktickém světě dokáže využít….

    a možná se mýlím :-)

    • Komentář číslo: 7
    • *
    • Jméno: Radek Tomášek
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 21:50

    [4] Kaderas:: Jojo, žirafka má pravdu… Pokud si mysel těmi blbostmi hraní her, pak je to možná na diskuzi.

    Co se však týče tvorby her, pak věz, že dělat gamesy nemůže každý. Chceš-li z toho vytáhnout kvalitu, musíš na to mít. Jak patřičné zkušenosti, tak i znalosti… a to chce roky dřiny… Možná i proto dnes tolik lidí nedělá komerčně hry a raději jdou třeba do ASP.NET, kde velice často něco bezmyšlenkovitě patlají…

    • Komentář číslo: 8
    • *
    • Jméno: Kaderas
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 21:57

    Já měl namysli konzumenty, respektive hráče vysedávající u her 3 hodinky denně :-))

    Již tenkrát, kdy Levelko bylo ještě v plenkách a Quake III výdobytkem nejmodernější doby, hratelný pouze na strojích za statisíce, jsem pečlivě pročítal každou stránky recenze “Jak se stát tvůrcem počítačových her”. A již tenkrát jsem ten boj vzdal, nároky jsou vysoké a konkurence neúprosná…

    ale ble, promiň Kahi, že tu tak nespoutaně tlachám :-)

    • Komentář číslo: 9
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 22:02

    [8] Kaderas: – Ale ne Kaderasi, klidně si tu tlachej, buď tu jako doma ;). Já se teď bohužel nemohu věnovat této vpřed-mě-posunující diskusi, musím si jít vylepšit stáj na level 5, ať mohu vyrábět těžkou jízdu…

    • Komentář číslo: 10
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 22:04

    Jinak Artman má pravdu, tvořit skvělé hry nemůže každej ňouma, je potřeba roky a roky dřiny, než budete moct říct: „Něco umím.“ Pokud teda nejste génius, to pak jde o dost rychlejc.

    • Komentář číslo: 11
    • *
    • Jméno: rezna
    • Odesláno:
      18.5. 2007 — 7:58

    Kaderas: nechapu proc tu neco meles o hracich a hrani her a pozastavujes se nad tim, kdyz GDS je prave o jejich vyvoji – a rozhodne ti co vyvoji her venuji se vzdelavaji a intelektualne posouvaji mnohem vic nez ty kdo jenom tupe cte blogy a blbe prispiva

    • Komentář číslo: 12
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      18.5. 2007 — 10:58

    [11] rezna: – ale notak, klid chlape… Kaderas se prostě trošku minul v pochopení o čem to celé je… :-)

Přidat komentář

Nápověda ke psaní komentářů

Zde formátuje Texy!

  • *zvýraznění*
  • **silné zvýraznění**
  • > citace
  • "odkaz":http://kam
  • [4] reakce na komentář
  • zdrojové kódy a více

komentáře

úplně nahoru