O pojmu web-dělání a pojmech okolních

Dnes jsme narazili lingvistický soudek a na dílu, co z něj vytrysklo jsem se podílel přesně podílem nula, tudíž kvalita obsahu je dnes výjimečně zaručena!

Jak Keith rezignuje na UX

První případ, ve kterém se projevuje možnost jakési redukce pojmů, zjednodušení nebo zostření pojmového systému.

Před pár týdny vyšel na Adactiu hezký spot. Doporučuji přečíst celý, je to krátké: I don’t care about UX. Pointou je položení rovnítka mezi moderní termín UX (dojem uživatele) a starý dobrý webdesign. Jeremy Keith říká, že UX je přirozenou součástí kvalitního web-designu a neměl by být vnímán jako něco odděleného, nebo dokonce něco „navíc“.

Jak Řezáč & Staníček ukazují na nejdůležitější

To je trochu něco jiného, než ostatní dva případy. Zde nejde ani tak o redukci pojmů, jako spíš o stanovování priorit:

Webdesigner by měl primárně rozumět marketingu a pak až designu, typografii či IT…

tvrdí Jan Řezáč na Twitteru. Podle mě pozoruhodná idea a pro mnohé zdaleka ne samozřejmá. V podobném duchu by se dalo rozumět výroku

Zkuste uvěřit tomu, že grafický návrh, všechny ty obrázky a barvičky, jsou až ta poslední a nejméně důležitá součást designu kvalitního webu.

který vyslovil Petr Staníček v nedávném rozhovoru. Stojí za přečtení (i další na témže webu).

Jak se Clarke ptá na SEO

Před pár týdny se Andy Clarke na Twitteru naivně zeptal: A cože je to to SEO?. Varuji předem, patrně tady nedostanete „opravdovou“ odpověď – tuto konverzaci zmiňuji hlavně kvůli tomu, že i tady se projevuje tázání se po významu, mišmaš pojmů i možnost jejich slučování. (A v neposlední řadě také kvůli hezkému sarkasmu.)

  • SEO — is it really just a complete load of old bollocks? Or am I missing something?
  • Interesting reaction to my SEO bollocks comment. So explain to me what ‚good SEO 'does‘ exactly please, over-and-above common sense?
  • @cackhanded If good SEO is “about making content indexable and relevant”, isn’t that a copy editor’s job? Where does SEO fit in?
  • @cackhanded I really would appreciate a blog post or article on ‚precisely‘ what SEO is about. No vagueness, just a clear explanation.
  • @jimmoran If SEO is “copywriting, frequency of updates, linking, monitoring of traffic etc” — isn't that just err, running a web site?
  • Noticed that tweeting about SEO gained me 50 new followers. So SEO DOES work then? ;)
  • Noticed that tweeting about tweeting about SEO LOST me five followers. That must be the duplicate content penalty then?

Původně jsem zamýšlel z této konverzace přetisknout více, zejména reakce na úvodní tweet, bohužel, nepodařilo se mi (k podivu) najít způsob. Smůla.

Komentáře jsou otevřeny a vaše názory (nejen) na to, co je SEO, jsou vítány (pokud jste už o tom někdy přemýšleli).


Komentáře (2)

RSS kanál komentářů

    • Komentář číslo: 1
    • *
    • Jméno: Martin Michálek
    • Odesláno:
      17.8. 2009 — 21:47

    Když vyjmeš slovo designér z jeho poněkud zdeformovaného vnímání širší veřejností, a dáš mu původní rozměr (člověk, který navrhuje řešení problému), můžeš si do množiny webdesignér vložit poměrně širokou škálu profesí, která s rozhraním stránek nebude mít mnoho společného.

    Asi by se dalo říci, že stránky tvoří tým designérů, z nichž každý je zodpovědný za vyřešení jiného problému.

    Nebral bych ale UX- specialistům, social media marketérům, CSS kodérům a dalším právo na sebeurčení. V rámci širších týmů je nutné, aby se specializace nějak pojmenovávaly. To bychom se taky všichni mohli jmenovat Adam nebo Eva. :-)

    • Komentář číslo: 2
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      18.8. 2009 — 11:08

    [1] Martin Michálek: Zajímavé, díky za názor. Myslím si, že Keith to v tom článku takto nemyslel. Podle mě chtěl jen říct, že přestože se momentálně (neustále) izolují nějaké specializace (činnosti), není důvod se těmto pojmům podrobovat, protože jsou více-méně obsaženy v tom starém dobrém webdesignu; čili měnit pohled na svou práci není nezbytné, jen proto, že vznikají slova.

Přidat komentář

Nápověda ke psaní komentářů

Zde formátuje Texy!

  • *zvýraznění*
  • **silné zvýraznění**
  • > citace
  • "odkaz":http://kam
  • [4] reakce na komentář
  • zdrojové kódy a více

úplně nahoru