Ukončujeme Internet Explorer 6
Sympatický krok – snad v souvislosti s nadcházejícím zveřejněním 9. verze Internet Exploreru – podnikl sám Microsoft a spustil projekt pro podporu vymýcení IE verze 6. Na webu ie6 countdown.com nabízí kromě průběžného zpravodajství o stavu vyhlazování i ne moc pěkný banner pro vaše-naše stránky s výzvou k upgradu (dnes stále ještě na IE 8). Pozoruhodné je, že poskytnutý kód, potažmo hláška je určena nejen pro IE 6, ale i IE 7.
Tentýž proužek, ovšem zpracovaný graficky o 6 tříd lépe naleznete mimo jiné i na ie6 update.com. Konkrétně ie6 update.com poskytuje hlášku nepovedenou tentokrát technicky, takže jsem si vyhrnul rukávy a napsal to po svém.
Má varianta hlášky je:
- hezčí než Microsoftí
- technicky snad lepší, než některé konkurenční :-)
- česká a odkazující na českou stránku IE @ microsoft.com
Jestli k ní máte výhrady, klidně si ji stáhněte a předělejte podle svého. Jestli se vám líbí, můžete ji linkovat přímo na můj web. To má tu výhodu, že pokud se URL na nejnovější český IE změní, udělám aktualizaci za vás.
<!--[if lt IE 7]>
<iframe src="http://tools.kahi.cz/ie6message/ie6.html" style="position:absolute; left:0; top:0;" border="0" frameborder="0" scrolling="no" width="100%" height="31"></iframe>
<style>body {padding:0; margin:0; padding-top:31px;}</style>
<![endif]-->
… vložte ji samozřejmě jako přímého potomka
<body>
.
Komentáře a zejm. návrhy jak teoreticky zlepšit konverzní schopnost banneru jsou vítány. :-)
Komentáře (17)
k formuláři
RSS kanál komentářů
13.3. 2011 — 0:11
Tak trochu mě zmátlo, že se mi ta hláška zobrazila na této stránce i v Chrome. Až pohled do kódu mě ujistil, že to asi je záměr, ukázka, a ne chyba. Jestli by nebylo lepší něco v duchu „Click here to see a demo“ jako je na ie6update.com.
A pak bych asi napsal „…být ve Vaší…“, to „v V“ mě tahá za oči i jazyk…
Ale jinak dobrá práce, díky za to :)
13.3. 2011 — 2:39
nevim jestli je dobre mast uzivatele v podstate phishingem. navic ie6 vetsinou lide maji z nejakeho duvodu! opravdu jim chceme rozbit pocitac?
ja uzivatele s ie6 resim jednoduse… Kaslu na ne :)
cim rozhozenejsi stranky budou mit, tim lip
13.3. 2011 — 7:48
Taky se mi nelíbí ten „phishing“. Snažit se napodobovat systémové hlášení, to už je trochu za hranou, ne?
Ve svém okolí vidím, proč uživatelé neaktualizovali:
Tyhle lidi nějaká hláška nepřesvědčí. Nevracíme se do dob „optimalizováno pro posledí internet explorer“? Web má přece být pro všechna zařízení za použití graceful degradation.
13.3. 2011 — 10:10
Já jsem si toho proužku ani nevšiml, tak nevím, jestli to k něčemu je.
13.3. 2011 — 11:43
Banner dobrý, i jeho phishingový charakter, ale toto prostě nebude fungovat.
Osobně už pro IE6 neřeším v roce 2011 průhlednosti a další obezličky, protože krapet nižší uživatelský prožitek nikoho neodradí. Ti lidé s 10 let starým prohlížečem a OS jsou nakonec smíření s horší funkčností.
Navíc se tím snad už ani není důvod zaobírat, na masově používaných eshopech má IE6 podíl pod 3%, nějak v něm ten web vypadá, přesto uživatelé s IE6 nakupují podobně jako s IE8, a to stačí.
Třeba http://www.sterba-kola.cz/ se dá používat i v IE6 – akorát není průhledné logo a tooltip, v IE7 a IE8 vše funguje ok, akorát pár věcí nemá zaoblené rohy (nebudu tam kvůli tomu ale cpát grafiku ani JS ojebávky), v IE9 už je vše 100% (a ve FF, Opera, Chrome, Safari).
Ale že bych lidi s IE7 a nižším otravoval s instalací IE8/9, to fakt ne.
13.3. 2011 — 15:27
Na této stránce je to pochopitelně ukázka, náhled. V kódu v článku je hláška už v podmíněném komentáři.
Neříkal bych tomu phishing. Nakonec, z upgradu by měl člověk jedině prospěch. Říkejme tomu drobná manipulace, ke které se uchylujeme, když není vidět jiné řešení.
[1] Vašek Henzl: Děkuji, v-v opravím.
[3] Mirek Strnad: Je to zajímavé, možná to je většina důvodů, proč lidé neaktualizovali, ale jako argument pro nepokoušení se (je k tomu přimět) to podle mě použitelné není. Tyhle lidi hláška třeba nepřesvědčí, ty, které jsi výčtem neobsáhl třeba ano.
Aplikovat přístup „každý prohlížeč nemusí zobrazovat totéž“ je jedna věc. Dát najevo, že prohlížeč uživatele zobrazuje stránku podstatně ochuzenou je jiná věc – a to podle mě to nemusí být implicitně zřejmé.
[4] MW: Obávám se, že nemohu proužek zvýraznit, aniž bych poškodil mimikru systémové hlášky.
[5] Radek Hulán: Děkuji za komentář. Nerozumím, proč by to nemělo fungovat.
Nesouhlasím s tím, že uživatelé jsou smířeni s horší funkčností. Podle mě si nemusí uvědomovat, že stránka jde interpretovat více způsoby a nesoulady ve vzhledu stránky jsou způsobeny tím, že neaktualizovali.
Opravdu máte dojem, že tuto hlášku jde vnímat jako „otravnou“? Jak vzhledem, tak formulací se tomu snažím vyhnout…
13.3. 2011 — 15:50
Zvláštní jak mnoho lidí řeší IE6.
Když na mě z IE6 začaly vyskakovat JavaScriptové hlášky o vyšší verzi, prostě jsem pro dané stránky JavaScript vypnul.
Nanadat do /etc/host ve Windows řádek, kterým *.kahi.cz přesměruji na 127.0.0.1 je rovněž primitivní pokud se to masově rozšíří.
Já používám Firefox, ale IE6 držím. Je to ideální test. Pokud weboví designeři nejsou schopni udělat stránky, které nejsou schopné fungovat bez webového browseru s x technologiemi z roku 2300, pak je něco špatně. IE6 držím na testy.
Ony totiž existují třeba mobily či různé krabičky a tam také nutně nejsou kdovíjaké nadupané browsery.
Myslím, že řešit user agenta je cesta do pekel.
Sám řeším IE6 tak, že se v něm informace zobrazí a jsou čitelné. Průhlednosti, rohy a x dalších věcí v něm neřeším, ale informace jsou.
Mám pocit, že spíš než potřeba je to snaha „my to tomu MIcrosoftu natřem“.
Jak říkám, pokud mi to začne vyskakovat častěji, zablokuji danou stránku, která vyskakuje s celou doménou druhého řádku přímo na routeru pro celou počítačovou síť.
13.3. 2011 — 16:48
http://toplist.cz/global.html – v ČR má IE6 podíl pod 3%, spíše ke 2%. Lidi co jej používají to většinou nedělají ze své vůle, nejsou administrátoři daných PC, řada by z nich přitom ráda měnila, takže daná hláška je bude jen otravovat.
Obecně, je každého věc co používá, a možná existuje skupinka, co je s IE6 na WinXP spokojena. Nutit ji ke změně je příliš .. aktivistické. Martin Malý by z toho měl radost. ;)
13.3. 2011 — 18:19
[8] Radek Hulán:
To je možné, snad i pravděpodobné, ale přesto je tu menšina, na kterou hláška může mít efekt.
Opět: jaképak nucení ke změně? Z mého pohledu hláška informuje o omezenosti prohlížeče a o existenci řešení. Jeden komentátor výše ji na této stránce dokonce přehlédl. Nucením rozumím trochu něco jiného.
Jak jsem psal výše, hláška má za účel nejen přimět k aktualizaci, ale i informovat.
14.3. 2011 — 22:54
Kahi, pěkně. Mě se ta hláška formou a obsahem líbí. Jisté pochybnosti mám v případě technického provedení — iframe je známý zpomalovač (chci dále zpomalovat nejpomalejší prohlížeče?) a k adrese tools.kahi.cz necítím zdaleka takovou důvěru jako k autorovi článku. ;) Technicky bych to řešil spíše jako Karel Minařík href=„http://ephemera.karmi.cz/post/181844316/dejme-msie6-pusu-na-dobrou-noc“ rel=„nofollow“>http://ephemera.karmi.cz/post/181844316/dejme-msie6-pusu-na-dobrou-noc a od tebe bych si vzal tu formu.
Co mě ale zajímá je reálný dopad takové hlášky. Klesne jejím přičiněním užívání IE6+7 pod hranici kdy už nemá smysl se jimi zabývat? Není podíl uživatelů, kteří si prohlížeč nevybrali dobrovolně a nemohou jej změnit nad touto hranicí? Vím ale, kde bych to chtěl zkusit. Nasdílím pak výsledky.
15.3. 2011 — 0:06
[10] Martin Michálek: Snad mi nic neuniká, ale opravdu mě nanapadá jiný způsob jak se vyhnout (případnému) dědění na stránce existujících stylů, než s pomocí iframe. To je podle mě problém Karmiho řešení.
Ta rychlost tě opravdu trápí? :) A co bys s tím doporučoval udělat? Nápad bych měl, nevidím v tom moc přínos, takže se mi nechce… Ale kdybys mi to sem napsal natvrdo, dám to tam.
Ohledně reálného dopadu – takové ambice spíš nemám.
Mimochodem, ten podmíněný komentář je
lt IE 7
. Jestli bych to teď zobrazoval pro IE 7 bych asi zvažoval případ od případu.15.3. 2011 — 1:24
můj původní zaměstnavatel má nejspíš ie6 dodnes – kvůli zastaralým intranetovým stránkám.
současný zaměstnavatel loni updatoval na ie7, a tam to několik let zůstane.
smysl takové hlášky – je dostupná aktualizace pro něco, co uživatel sám nemůže změnit – mi celou dobu uniká.
za sebe: nebýt několika intranetových stránek s tragickým přihlašováním, ani nevím že nějaký ie mám, a jeho verze je mi kvůli neergonomičnosti zcela ukradená.
pod ff (a dívám se že i pod chromem) pak doufám že jde jen o demo jak by to mohlo vypadat, že se s podobným nesmyslem v jakékoli podobě nebudu setkávat – je to jen další cesta jak učit uživatele cosi ignorovat.
15.3. 2011 — 12:21
[11] Kahi: K tomu dědění — když dobře nastavíš inline styl (který má maximální specifičnost href=„http://www.molly.com/2005/10/06/css2-and-css21-specificity-clarified/“ rel=„nofollow“>http://www.molly.com/2005/10/06/css2-and-css21-specificity-clarified/), nebudeš mít myslím v drtivé většině případů s děděním problémy. Nebo máš jinou zkušenost?
15.3. 2011 — 14:12
[12] lední brtník: Zdá se mi, že máte podobný pohled jako [7] Miloslav Ponkrác:: raději se zlobit/blokovat/ignorovat, než pár krát kliknout a mít na pár let klid (a lepší ux dnešních webů). Nebo jsem to nepochopil?
[13] Martin Michálek: Jasně, to máš pravdu. Ale vidím to tak:
2.7. 2011 — 20:42
[14] Kahi: nepochopil.
proč bych se měl zabývat tím, jakou verzi ie mám kdesi ve windows, když ho nehodlám používat?
proč bych měl poslušně skákat podle toho, jaký krám k aktualizaci mi nutí nějaká stránka – notabene když podle user agent vidí že ten produkt nepoužívám a pak ta výzva budí dojem omezenosti?
proč si webmasta myslí, že ví o zabezpečení windows více než já, a tedy ví lépe než já co je pro mě správné?
ta výzva je jakž-takž pochopitelná na ms stránkách. ale když se zobrazuje na jiných webech pro ne-msie uživatele – to je naprosté, ale naprosté nepochopení.
4.7. 2011 — 21:29
[15] lední brtník: Přečti si prosím výše řečené než publikuješ takto dlouhý od-věci blábol.
28.10. 2011 — 23:17
[16] Kahi: „proč si webmasta myslí, že ví o zabezpečení windows více než já“
u ie přece zásadně záleží, pod jakou verzí os s ním lezu na web. a jak jsem si navíc „vytunil“ uac. na samotné verzi ie v tomto kontextu nezáleží.
stejně tak je nesmysl když se mi detekuje nějaká verze ie, se kterou nikdy nelezu na web, právě protože nejde o bezpečný prohlížeč, pod xp raději používám rozumnější alternativy.
vy zůstaňte webmastou, já zůstanu u zabezpečení os. a nebudem si lézt do zelí a psát o něčem čemu nerozumíme.
Přidat komentář