Mrzutá chvilka v herním světě
V krátké přestávce mezi učením a freelancováním, přičemž obě ze zmíněných činností jsou vyčerpávající do té míry, že si mé přestávky připadají stísněné jako kus nábytku umístěný mezi dvě půlky… rád bych vám ukázal nějaké hry.
Značnou popularitu v těchto dnech získává, resp. je předpovídána flashovce Xeno Tactics, kterou pravděpodobně vytvořilo belgické studio Nowe Reginald pro Online Game Squad, nicméně není třeba příliš vnášet světlo do otázek autorství, poněvadž v případě Xeno Tactics by se mluvilo jen a pouze o autorství grafického designu. Gamedesign je totiž téměř dokonale zkopírovaný z flashovky Desktop Tower Defense Paula Preeceho. Xeno Tactics tak přináší pouze nový, propracovanější oblek pro starší cizí dílo. Nevím jaká proběhla komunikace a domluva mezi oběma autory, pouze soucitně doufám, že nějaká ano.
Mimochodem, projednávané věžovky by vám mohly připomenout v českých zemích značně profláklou Flash Element TD – opět věžovku, tentokrát se statickou cestou (v Desktop TD jsou to právě věže, pomocí kterých vytváříte cestu pro příchozí brouky, naproti tomu ve Flash Element autorem definovanou cestu věžemi pouze lemujete…). Takže pokud se vám Flash Element líbil, tak zde (a teď myslím originál i remake) máte opět šanci zašprajcnout se na pár hodin v budování věžiček a týrání mimozemských potvor.
Původní věžovka Desktop TD rozhodně není dokonalá. Jak správně poznamenal jeden diskutující na Freegame, síla a schopnosti věží jsou značně nepropracované, a brzy poznáte, že nejlepší z věží je ta nejlevnější, vy-upgradovaná na maximum. Čili je ve vašem zájmu, abyste téměř všechny ostatní typy věží opomíjeli. Mrzutý omyl, který zbavil Desktop TD i jeho slepý klon Xeno Tactics potenciálu o pár hodin delší herní doby…
A teď se konečně dostáváme k jádru pudla, k věci, na kterou jsem chtěl upozornit především. Tím je grafické zpracování Xeno Tactics. Více-méně primitivní a ne zrovna dvakrát efektní grafika originálního Desktop TD byla v XT přepracována do modernějšího stylu: postavy byly vyrenderovány a lépe rozanimovány (styl mi asi ikonkami připomíná něco z C&C a prostředím zase podzemní prostory z českého projektu Starship Trooper…). A a a teď se dostáváme k tomu hlavnímu, tramtarará, interface byl přepracován bez jakéhokoli ohledu na informačný dyzajn. Takže například lidé špatně rozpoznávají tlačítka od zbytku interfacu a o existenci tlačítek upgrade a sell se dovídají až z názorů dalších hráčů. Kvůli snad osmipixelovému fontu si v XT já osobně mohu přečíst cokoli pouze když se předkloním 30 centimetrů před obrazovku, později se nějakým čtením raději neobtěžuji. A jakoby to nebylo málo, XT ve své snaze o remake zapomíná na jednu z klíčových vlastností – a od svého vzoru nepřejímá jeho klávesové zkratky, čímž hratelnost klesá ještě hlouběji… Ano, i takto nevesele někdy končí příběhy, co ze začátku nevypadaly vůbec zle.
Komentáře (4)
k formuláři
RSS kanál komentářů
18.6. 2007 — 1:30
pokud hru na odreagovani tak xx let stary scorch;o) pripadne akcnejsi cesky Worms RT, ale ty na XP obcas blbnou..
18.6. 2007 — 6:39
Kahi zkus :
http://www.ferryhalim.com/orisinal/
jednoznačně nej :)
18.6. 2007 — 18:54
Jen k tomu Element TD, pokud by mel nekdo zajem tak na http://www.eletd.com/ je mapa pro W3. Rozhodne doporucuji zkusit, skvely zabijak casu :)
18.6. 2007 — 21:25
Found your blog by accident, but that don’t stop me to send you a greetings. ;)
—
DeeJay, Macedonia
Přidat komentář