Erektujte svůj komunikační index!

V zahraničí platí premisa, že blog znamená vícesměrnou komunikaci. Že nepíšete do digitálního šuplíku, nýbrž píšete lidem a stojíte na počátku dialogu. Může tomu tak být, ale nemusí, což dokazuje i Kahi's mindprint (dobrý blog, doporučuji!), jehož koncepce dříve neměla s dialogem pranic společného. Dnes se od svého záměru drobet odchyluje, což ale není tématem večera.

O čem se nyní, přátelé, ať chcete nebo ne, budeme bavit, je měření dobrosti dialogu na mém blogu. Nejsem si jist, že jste si četli výborný článek na Seoblogu a také si nejsem jist, jestli jste nyní na ten odkaz neklikli zbytečně, nicméně to co právě čtete je reakcí na zmíněný článek. Odkazovat na inspiraci je jak známo známým internetovým etickým principem.

Na změření komunikativnosti vašeho blogu nestačí běžné pravítko s ryskou. Ba ani odměrný válec není to pravé. Chceme-li znát opravdovou povahu vašeho plkovníku, musíme sáhnout hlouběji – do nitra mathematiky. Řekneme si pár vzorečků, které nemusíte znát, ale budou na závěrečném testu.

Vzorec první – konverzační index

Konverzační index je… index. Má zkratku KI či CI a je to číslo.

KI = počet článků / počet komentářů

KKI (Kahiho konverzační index) = 136 / 317 = 0,429

0,429 – to je dobré, viďte.

Poznámka: započítáte-li si do komentářů i spam, vyjde vám lepší výsledek. Menší je lepší.

Vzorec druhý – dialogický index

Tento druhý index je podobný.

DI = počet komentářů / počet čtenářů

KDI (Kahiho druhý index) = 317 / 8300 = 0,038

0,038 je rovněž skvělé číslo! Mohlo by být za jistých okolností i lepší, ale vemete-li v úvahu fakt, že celou polovinu mých čtenářů tvoří američani, kteří většinu mých odbornějších článků nepochopí, a tudíž nenapíší komentář, jedná se vskutku o skvělé číslo.

Poznámka: možná nebudete moci zjistit počet čtenářů. Pokud tento případ nastane, váš index je 0,049, případně 0,46, jste-li ve znamení zkopce.

Vzorec třetí – nový index

Vrchol měření skýtá tento pozoruhodný vzorec.

I = (počet komentářů / počet čtenářů) * (počet komentářů / počet článků)

KI = (317 / 8300) * (317 / 136) = 0,09

Slovo uzávěrem

Pevně věřím, že tak jako já jste rádi oprášili dávno zapomenuté matematické znalosti a také se mnoho nového dověděli. Třeba pravdu. No nezoufejte. Pokud indexy naznačují, že váš blog je mlčící introvert, vězte, že není pozdě! Pořád můžete vyrazit do ulic a udělat si reklamu, zvýšit počty čtenářů, počty komentářů, malost indexů a velikost radosti! Vemte modrý lihový fix, napište si na hruď a na záda URL vašeho blogu a udělejte obcházku po městě. Snad nemusím připomínat, že čím méně oblečení, tím více pozornosti vzbudíte a to je to, co chcete. Dialog. A víte co je na tom nejlepší? Ono to funguje…


Komentáře (2)

RSS kanál komentářů

    • Komentář číslo: 1
    • *
    • Jméno: Jiří Střelec
    • Odesláno:
      16.7. 2009 — 12:08

    Dobrý den, musím přiznat, že se mi Vaše představení indexů líbí. Na svém portálu, který je odborně zaměřený, se snažím rozvíjet odborné diskuse na dané téma. Je to však obtížné, pokud mají lidé přispět seriózním příspěvkem. Kdybych si spočítal Indexy, které uvádíte, nedopadl bych nejlépe. Rád bych se Vás zeptal, zda máte nějakou zkušenost s odbornými diskusemi na internetu? Nezajímají mě příspěvky k politické situaci, fotbalovému utkání a bulvárním tématům. Také nejsem IT portál, takže zde lidé nenajdou zkušenosti s drivery k SW, HW a různé záplaty. Předem Vám děkuji za reakci.

    S pozdravem

    Jiří Střelec

    • Komentář číslo: 2
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      16.7. 2009 — 21:23

    [1] Jiří Střelec: Rád bych se Vás zeptal, zda máte nějakou zkušenost s odbornými diskusemi na internetu?

    Asi Vás zklamu, mám zkušenost jen s odbornými diskusemi o hard- a soft-waru a taky s těmi o fotbalových utkáních (nutno ale podotknout, že česká liga mě ale vůbec nezajímá).

Přidat komentář

Nápověda ke psaní komentářů

Zde formátuje Texy!

  • *zvýraznění*
  • **silné zvýraznění**
  • > citace
  • "odkaz":http://kam
  • [4] reakce na komentář
  • zdrojové kódy a více

úplně nahoru