Deník maturanta – kompletní vydání

Před 14-ti dny, tedy 14 dnů před maturitou jsem se začal učit. Přitom jsem si psal deník, do nějž jsem zachycoval své aktuální pocity, od velkých obav až po sebevědomou jistotu, stejně tak jako plány k přípravě a úspěchy při dodržování plánu. Zjistil jsem, že nebylo třeba se bát. Protože jsem maturitu s přehledem udělal, a navíc jsem předčil svá očekávání.

Tak tedy – to jsou texty ze samotného deníku, nijak nekorigované.

den 1 – 11.5., čtvrtek

Takže začínáme rozborem:

  • 25 otázek z dějepisu
    • cca 12 jednoduchých (stačí přečíst)
    • cca 10 o kterých nemám páru (např. Evropa v 17. století)
  • 25 otázek z němčiny
    • cca půlka otázek lehkých (stačí párkrát přečíst)
    • cca půlka otázek nesnadných (např. Berlin und andere deutsche Städte)
  • 25 otázek čeština
    • češtinu se budu učit ve zbylém čase, maturitní slohovka to zachrání
    • cca 10 otázek mi je povědomých a jejich lehké připomenutí by mělo postačit
    • uvidíme
  • 25 otázek programování
    • až na pár (+-4) otázek postačí příprava zamyšlením

Plán a cíle nejbližších dnů:

  • do neděle proberu prvních deset otázek z dějepisu
  • tzn. po třech otázkách na den
  • předpokládané úsilí: 0,5 až 3 hodiny na otázku (stanoveno vždy podle momentálního pocitu)

Teď si půjdu pustit trpaslíka, první díl, protože jsem si vzpomněl na jednu hezkou scénu… :-)

den 2 – 12.5., pátek

Všechny tři plánované otázky jsem nestihl, bodejď by jo, když jsem s tím začal o půl deváté večer a v 23 už začínali Pythoni a pak Trpaslík…

Tu 1,5 otázky budu muset nacpat do dalších dní.

den 3 – 13.5., sobota

po několika hodinách se mi konečně podařilo zopakovat zbytek druhé otázky, tedy Sumer a Egypt. Zdlouhavost dávám za vinu učebnici, která evidentně není určena k opakování k maturitě (tedy k přípravě na patnáctiminutový monolog o tématu), nýbrž pojímá témata značně obšírněji.

21:30 – už docela dlouho dělám na třetí otázce (řecko). největším problémem je vytažení z učebnice toho důležitého a přeskočení toho nedůležitého. musím najít optimální (rychlý) systém tohoto vytahování. učebnice věnuje Řecku 30–40 stránek. co je moc, to je příliš :).

23:00 – pořád jsem v řecku, před peloponézskými válkami. byl jsem se vykoupat a přemýšlel jsem o řecku. v duchu jsem přednášel. našel jsem docela dost věcí k povídání, bude snadné zdržet se u mytologie, bájí a v milétské filozofické škole. řecko bych už prakticky hodit za hlavu, věřím, že vím dost. zbytek otázky zkusím projet co nejstručněji. obávám se, že za tisíc let se otázky stanou méně příjemnými.

23:40 – dokončil jsem přípravu na třetí otázku a vzhledem k plánu mám jednodenní skluz. bude nutno upravit způsob přípravy a zřejmě i vyhradit více času každý den.

den 4 – 14.5., neděle

19:45 – někdy za počátkem principátu jsem se rozhodl s ráno započatým a odpoledne navázaným Římem seknout, spoléhaje se, že řeč bude možno svést na Neronova vychovatele…

22:45 – právě jsem se vrátil z vany. opět jsem přemýšlel o taktice a o vybraných tématech jako Sparta a Seneca. tou taktikou není nic jiného, než umění svést řeč na lépe znalé téma. asi si u každé otázky poznamenám úniková asociační místa…

dalo by se říci že otázku 5) Stěhování národů a raný středověk mám zmáklej, z čehož vyplývá, že třídennní plán se podařilo naplnit z 50%, což znamená, že plán byl vytvořen bez znalosti praxe. nicméně zítra tři otázky hodlám udělat. bude to zřejmě nesnadné, neboť to zavání spoustou jmen, které bude nutno z části znát. středověk – možná by se tam dalo kecat o románském slohu, studených kamenných hradech, minesängrech a podobných kravinách… uvidíme.

0:20 – dlouhodobý plán mluví takto – následující 4 dny budou vyhrazeny dějepisu, posledních 6 němčině, prog. se do toho vsune, pro čj. nezbývá místo.

den 5 – 15.5., pondělí

  • dopoledne jsem si koupil učebnici dějepisu, je to tam slušně shrnuté, mnohem méně textu a tedy mnohem méně podružných informací.
  • v čajovně jsem měl darjeeling first flush, nic moc.

20:15 – večer ten středověk (ot. 6,7,8) dorazím, mám dojem, že už o tom něco vím. 23:15 – když teď tak na tu osmičku koukám, vypadá to jako velká neznámá. zítra dopoledne to proberu, shrnu do osnovy posledních pár otázek a odpoledne udělám husity a zámořské objevy. času dosti.

den 6 – 16.5., úterý

16:00 – za poslední čtyři hodiny jsem napsal obsahy k otázkám 3 a 4. Checht.

20:40 – teď jsem to nandal germánům na oáze za byzantíky… sebral jsem všechny relikvie :).

  • shrnuto mám šest otázek, chyba byla, že jsem to neshrnoval rovnou, takle to dělám jakoby nadvakrát.
  • udělal jsem si dračí studnu, ale vyplavaly na povrch drobné úlomky listů. nevím co s tím, včera jsem to tam neměl. no nevadí, pořád lepší než ten prach co mám v senchi…

23:30 – dnešek nazývám oddychovým dnem, zítra musím zopakovat 7–11 jinak se dostanu do přílišného skluzu.

Na programování bude třeba vyhradit nějaký čas, některé otázky mohou být nepříjemné, takže alespoň půl dne bude potřeba, spíš více, hlavně pro delphi, třídící a vyhledávací algoritmy, krokování, ladění a objekty. vypadá to, že na češtinu nezbyde opravdu žádný čas.

den 7 – 17.5., středa

14:30 – sedmička hotova, zdá se mi, že ot. 6,7,8 jsou více méně o tom samém…

15:10 – vigingové na Death Lake podlehli po 50-ti herních minutách Britům 3500:9700. Heh!

15:55 – osmička hotova, … dlouho jsem nehrál za Turky :)

(nezaznamenaný pokrok)

den 8 – 18.5., čtvrtek

16:40 – zopakováno do 11-ky. Stále víc si uvědomuji, že otázky se nutně prolínají, takže není možno přesně specifikovat kam až sahají mé znalosti, neboť důsledky jsou mnohdy dedukovatelné a mohu tedy znát něco, o čem jsem si myslel, že to neznám. Koupená kniha dějepisu je nesmírně nápomocná, neobtěžuje letopočty, většinou srozumitleně vysvětluje podstatné informace. Občas se sice nevyhýbá nicneříkajícím klišé a abstraktním definicím doby, to však je možno bez problémů ignorovat a potřebné informace vyčíst z článku jako celku.

Je evidentní, že plán (završit dnes opakování dějepisu) nenalezne naplnění, a to se jistě projeví v následujících dnech. Nesmím zapomenout na výrok, který jsem si stanovil za osu celého opakování, a to „Nesmí být otázka, o které nevíš nic.“.

Další poznání, které jsem do denníku nejspíš dosud nezapsal, je, že by jistě bylo bývalo vhodné začít s opakováním (dá-li se to tak nazvat) dříve, nejlépe během března či dubna. Obávám se, že rychle vstřebaná látka může stejně rychle vymizet. Na druhou stranu, akce na poslední chvíli má také své kouzlo…

20:40 – sakra, ve filmáči dnes nehrají a místo Moje léto lásky nasadili Účastníky zájezdu. Radši jsem zainvestoval do půjčení Mlčení jehňátek a Hannibala, to abych se mohl odreagovat od plků o inkvizici a Bourbonech u kvalitního posezení s kanibalem… občas mám dojem, že má řeč nemůže být srozumitelná pro běžné smrtelníky… (což by vysvětlovalo návštěvnost mého blogu :))

den 10 – 20.5., sobota

Po včerejší sebevědomé lehkovážné pauze se dávám opět do práce, nově doprovázen pocitem obav a nejistoty…

den 11 – 21.5., neděle

Dnešek, pondělí, úterý, středa. Toť prostor k přípravě. Včera jsem se dostal až do Josefínské doby, ten zbytek se dnes dorazí, dvacáté století mám v živé paměti, přečtu si tedy tuto část pouze ze sešitu. Během poslední trojice dní je hlavní náplní: němčina-zeměpisné a faktogarfické otázky (Goethe, Schiller, der Menschliche Körper…), dále bude třeba prohlédnout si funkce v OO Excelu, třídící a vyhledávací algoritmy, uspořádání dat na disku.

23:20 – to je ale hodin! jsem u konce 19. století… (ale jedu zvolna, žádný stres, kecám na icq a zálohuju dokumenty…)

0:50 – Bismarck, sjednocení německa a třetí republika ve Francii je v učebnici popsána opravdu nesrozumitelně, a wikipédie taktéž není zrovna výřečná.

1:20 – dvacáté století se dá probrat ledabylým prolistováním sešitu, čili osvěžením paměti, dnes na to už kašlu.

den 12 – 22.5., pondělí

15:30 – Dnešek ukazuje, že dělat něco dopoledne není vůbec snadné, zvláště když člověk nemůže spát alespoň do desíti… zatím jsem toho moc neudělal, jen jsem si v knize Deutschsprachige länder a na Wikipedii četl něco o Německu, Dürerovi, … a trochu jsem o tom přemýšlel.

Ráno mimochodem bylo přivítání komise. Už v osm. Musel jsem se hodit do gala.

Nevím jestli jsem tento postřeh již zaznamenal anebo ne, ale: Jsem si čím dál jistější, že zapamatování a utřídění faktů výborně pomáhá přemýšlení o nich. Když mám chvíli, např. ve vaně, tak se snažím přemýšlet o tom, co jsem četl, a také si představuji dialogy, doplňující otázky i samotnou mou přednášku. Tím zjišťuji případné mezery ve faktech a souvislostech. Je to velmi užitečné – přemýšlet.

Mimochodem, poslouchání Nightwish mi pomáhá soustředit se na knihu. Ale nesmí to být nahlas.

17:17 – aspoňže je v tom „Německu“ trocha dějin, které učení trochu zpříjemní.

Pociťuji silné nutkání ke kritice, učebnice německého dějepisu má viditelné slohové nedostatky a i v učebnici dějepisu jsem si opakovaně všiml nejednoznačných formulací, slohových chyb a nelogické struktury textu. Mám pochybnosti o schopnostech ostatních lidí, znatelně větší nežli o schopnostech svých. Také pociťuji jistou dávku antipatie k ženám tvořícím texty. Zřejmě to souvisí s dnešní návštěvou čerstvého článku na webu svíce.cz a se včerejší návštěvou „oficiální“ stránky Boženy Němcové. Nově vnímám jakousi sílu do učení: přečetl jsem stránku německého textu bez významných přestávek. Evidentně začíná odpoledne. [zalévám potřetí Dračí studnu]

Pro pána krále, už po tisícé používá slova „Zersplitterung“, to snad není pravda!

Dějiny Německa v podání paní Hany Justové se mi začínají hnusit, jelikož jim podle mého názoru chybí objektivní kritický pohled a srovnávání situace se sousedními státy. Text není obsahově plynulý.

22:33 – Hun na hardest se moc nepochlapil. (Ale předtím jsem si lehce prostudoval třídící algoritmy.)

den 13 – 23.5., úterý

11:44 – není nad vydatný spánek
12:02 – už je odpoledne, asi půjdu zkouknout včera zrekapitulované (nikoli vyplněné) mezery v němčině (tzn.: Berlin atp., Österreich, Schweiz atp., Wien, Prag, Körper (příp. Tschechien, Znaim))
16:30 – tak jsem se místo do zamýšlené němčiny pustil do češtiny – do otázek, o nichž jsem měl nejméně páry. Zjišťuji, že mnohem lepší než učebnice pro gymnázia je česká Wikipédie, která však neobsahuje dostatek dat, aby mohla být použita bez dalších doplňujících zdrojů. Tamější minimum informací o Jakubu Demlovi jsem musel nahradit rozšířením obzoru o Otokaru Březinovi. Jak jsem zmínil dříve, hodlám se dát na cestu odboček a zastávek :).

23:54 – zítra dopoledne se podívám na němčinu a pak už na to seru… přijde mi, že jsem dutej jak smažák z Dolní české… hmh. Když to tak shrnu, tak z českého jazyka „znám“ Buka a trochu Krcha. A ta mezera rovnajcí se předešlým 25 stoletím se bude muset zakrýt. A z dějepisu? Tam znám trochu starověk. Kdo byl Karel V., Richard III., Ludvík XV., Jan Bezzemek, Ramesse II., Tomáš ze Štítného, Zlatá boula, Magna charta libertatum, Bazilejská kompaktáta? Dnes jsem si nemohl vzpomenout na jméno „Dante“. To sice nic neznamená, protože předtím jsem si nemohl vzpomenout na slovo „rtěnka“, ale stejně to něco znamená. Znamená to, že jsem vyšinutý. Naprosto. Totálně. Tak trochu. Nechápu jak jsem mohl projít testy studijních předpokladů. Jsem snad „studijní typ“? Nebo jsou ty testy špatně navrženy? Co mají zjišťovat? Mají nějaký smysl? Jak umřel Schopenhauer? Jak mohl přežít poznání? Byl zdravý? Myslíte, že znám atmosféru předrenesanční Florencie? I think not.

Pozítří to poseru, jakože se jmenuju Peter Kahoun, vesmírný dobrodruh.

den 14 – 24.5., středa

0:08 – Dnes jsem přemýšlel, že bych potřeboval sehnat nějaké drogy, abych zahnal nesnesitelnost bytí. Nějakou lehkou… lehoučkou. Možná bych se mohl odstěhovat někam pryč. Do Brixenu. Nebo do Itálie, nebo do Řecka, možná jižní Španělsko nebo Provence, možná Irsko nebo Skotsko. Už mě tato země sere. No, to je nepřesné. To je těmi lidmi. Dělá mi problém poslouchat své spoluobčany a sledovat jejich životy. Nelze neposlouchat, nelze neslyšet a nevidět a potom nesmát se. Právě teď.

Možná bych měl dnes skočit k maturitám, podívat se, jak to vypadá, a jak moc jsou chytří spolustudenti. Zatím věřím, že výřečnost bude mým stéblem… které mě může unést, a nemusí. Zvláště v jazyce německém.

Není mi jasné, co jsem dělal poslední roky. Evidentně jsem na studium kálel. Co jsem tedy dělal? Za poslední dva roky jsem mohl přečíst dvacet, třicet knih. Kde jsou, co jsou zač a zbylo z nich něco v mé hlavě, nebo jsem je přečetl a zcela se vytratily? Někdy si to musím zrekapitulovat. A měl bych si to poznamenávat.

Jaký je rozdíl mezi tím, co se nikdy nestalo, a tím, na co si nikdo nevzpomíná? Jaký je rozdíl mezi nečíst a číst a zapomenout? Je možno zcela zapomenout? Jaký je rozdíl mezi hříchem, který se nestal, a tím, o kterém se neví? (Dekameron) Jaký má význam člověk, co nedělá stopy? A jaký má význam mít význam? :)

Nicméně je zajímavé, kolik lidí mi říká „to uděláš“. Jen tak. To uděláš. Jen tak, bez obalu, bez odůvodnění, bez vysvětlení. Zřejmě mi chtějí zvednout sebevědomí, možná mají pocit, že jsem na dně, možná zoufalý, možná … nevím co si lidé myslí, nevím co vidí a cítí, jen vím, že je to odlišné od mého cítění. Pravdou je, že „to uděláš“ má pro mě asi takový význam, jako „jednou budeš ženatý“. Téměř žádný. Nějaký asi ano, protože „to neuděláš“ by mě asi nějakým způsobem ovlivnilo. Možná :).

18:00 – dnes jsem si v čajovně listoval německou literaturou… a to je tak vše. Možná bych se měl k večeru mrknout na nějakej ten zeměpis… ale nechce se mi, fakt že ne.

den „D“ – 25.5., čtvrtek

6:55 – vosprchoval jsem se, abych probudil výřečného ducha.
7:40 – dopil jsem druhý nálev Dračí studny a jdu do školy.
8:45 – tahám češtinu. Májovci, ruchovci, lumírovci. Nic o tom nevím, a říkám že Neruda napsal Kytici a plkám obecnosti o literárních sdruženích a almanaších. Mluvím o národním obrození, vzniku národního cítění, národním divadle, vzniku ČSR, francouzské avantgardě a trochu o Nerudovi, jehož texty označuji za inspirované Borovským (hrubý tip), dále mluvím o Bukovi a také o slovních druzích. Přísedící říká, že o májovcích se toho moc nedověděla. Přesně tak, nedověděla se o nich vlastně nic. O pár hodin později zjišťuji, že jsem dostal Chvalitebný.

9:45 – tahám Schulsystem, Bildung, Stundentplan (tzn. škola). Plk plk plk, dostatečně jsem zvýraznil, že ve čtvrtek začínalo vyučování v deset a jak je to úžasné. Chvalitebný, s náběhem na jedničku. (Hurónský smích)

10:45 – tahám 30. léta 20. století (dějepis) – to snad není možno nijak pokazit. Něco jsem jim povykládal o Hitlerovi, Německu v krizi, Mussollinimu, černém pátku, českém pohraničí. Hmm, chvalitebný.

11:45 – programování. PHP a MySQL. Před pár minutami vypli proud a spadl server, nemohla být funkčnost mého programu vyzkoušena, díky bohu. Možná mohla, ale ani to nebylo třeba. Napsal jsem jednoduchý program s connectem do databáze, dvěma primitivními selecty s následným výpisem do tabulky (fetch_row v cyklu), dvě stránky lišící se parametrem URL. I přes pár neporozumění zadání – známka výborná.

12:58 – Prospěl. Bezprostřední dojmy jsou asi takové. Učitelé se evidentně snažili abych to udělal, nijak zvlášť se nevyptávali, přišlo mi to podezřele jednoduché. Toť vše ať je důkazem, že o znalosti příliš nejde. I když… programovat by se bez faktických znalostí nedalo. Teorie o plkání, odbočování a asociování byla plně potvrzena. Programování je výjimka, ale to možná každý technický předmět.

Včera jsem ještě myslel, že případný úspěch oslavím Nefritem v čajovně, no toto stálo pouze za dobrý domácí Daarjeling. Výkon neodpovídá známkám, v němčině to bylo na 3–4, dějepis 2–3, čeština 3, programování 1, podle mého skromného názoru. Učitelé asi mají jiná měřítka. Někdo by řekl fraška, ale já to slovo zrovna dvakrát nemusím. Řekněme, že snazší, než jsem čekal.

Není ale možno pochybovat, že zkouška dospělosti byla dobrým testem, který něco naučil. Dovedl procvičit vůli i jednání ve stresu, dovedl seznámit burana se slavnostním oblečením, dovedl spoustu dalších věcí. Je to přínos: nikoli ten výsledek, nýbrž zkušenost jako taková. A především… matka mi za to zaplatila konvičku z YiXingu :).


Komentáře (21)

k formuláři

RSS kanál komentářů

    • Komentář číslo: 1
    • *
    • Jméno: Huggi
    • Odesláno:
      25.5. 2006 — 15:05

    gratuluju..me to ceka pristi stredu..a aktualni ucebni plan vypada..dnesek (krom vcera budu pryc) a zejtrek na 25otazek z bio..dalsi dva dny na 20otazek z chemie..posledni dva dny na cestinu..matiku netusim..necham na stesti..

    ke znalostem..chemie i bio..prakticky toho vim pomerne dost..jestli si to dam do spojitosti a budu schopnej neco splodit o otazce kterou nebudu umet netusim :)..resektive jde o to jestli mi uznaj plky kolem..cestina..z mat. pisemky za 3..na tu sem 4 roky s*al dukladne takze to bude o stesti..

    • Komentář číslo: 2
    • *
    • Jméno: Radek Tomášek
    • Odesláno:
      25.5. 2006 — 16:39

    No vidis Kahi, ani to nebolelo… ;) Pockej na vejsku ;)…

    • Komentář číslo: 3
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      25.5. 2006 — 17:33

    [1] Huggi: – děkuji, no, co říci, drž se, vyplňuj největší znalostní mezery a věř, že je to snažší, než se tváří.

    • Komentář číslo: 4
    • *
    • Jméno: Huggi
    • Odesláno:
      25.5. 2006 — 17:46

    [3] Kahi: no doufat ze to je snazsi musim..ale treba to nak dopadne..

    • Komentář číslo: 5
    • *
    • Jméno: Marrak
    • Odesláno:
      25.5. 2006 — 20:08

    :) jaka ucebnice dejepisu se ti tedy osvedcila?

    • Komentář číslo: 6
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      26.5. 2006 — 1:44

    [5] Marrak: – zítra ju doplním, teď jsem zmožen slavením…

    • Komentář číslo: 7
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      26.5. 2006 — 1:45

    [5] Marrak: – nicméně je hnědé barvy a je na ní napsáno Dějepis pro střední odborné školy…

    • Komentář číslo: 8
    • *
    • Jméno: Ondřej Pohorský
    • Odesláno:
      26.5. 2006 — 9:37

    Tys to udělal? No, neříkal jsem to :D

    • Komentář číslo: 9
    • *
    • Jméno: Ondřej Pohorský
    • Odesláno:
      26.5. 2006 — 9:38

    Stačilo spoléhat se na pravděpodobnost!

    • Komentář číslo: 10
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      27.5. 2006 — 0:04

    [5] Marrak: – obrázek přidán… nevím jestli je „osvědčila“ správné slovo. ale osvědčila se lépe než neexistující sešit :). a není v ní příliš letopočtů, což je skvělé… no. ale to jsem asi psal do deníku.

    • Komentář číslo: 11
    • *
    • Jméno: Marrak
    • Odesláno:
      27.5. 2006 — 12:56

    Diky, treba ji pristi rok take vyuziju :o) ja poznamky tez v odpovidajici kvalite nevedu :o) dejepis.com to jisti..

    • Komentář číslo: 12
    • *
    • Jméno: Kahi
    • Odesláno:
      27.5. 2006 — 13:23

    hmm, zajímavý web… škoda že jsem na něj nenarazil při googlení, ušetřil by něco času…

    • Komentář číslo: 13
    • *
    • Jméno: trombonist
    • Odesláno:
      29.3. 2007 — 22:09

    Hele, fakt díky, ten článek je povzbuzující. Maturuju z AJ a NJ (tam by problém být neměl), ze ZSV (nějak bych to měl dát dohromady, ale filozofie mě pořádně se*e), a ČJ? Vážení, vy tu píšete, že jste se nikdy moc neučili. Já jsem se NIKDY neučil, maximálně napsal taháka. A jak za dva měsíce odmaturuju? (odpovim začátem června…)

    • Komentář číslo: 14
    • *
    • Jméno: brozkeff
    • Odesláno:
      16.4. 2007 — 16:48

    Chííí, moc pěkný. Mě to čeká letos asi za měsíc. Uvidíme :) Zatím nedělám moc nic, spoléhám že to dopadne jakž takž
    :D
    Spíš pomaloučku řeším co s plánovanými Scio testy… potřebného percentilu na FSS asi stejně nedosáhnu, hm.

    • Komentář číslo: 15
    • *
    • Jméno: Adélie
    • Odesláno:
      13.5. 2007 — 23:19

    No dobrýýý já to dělám za 10 dní, tak nějak mě nepřepadají žádný chvaty tak nevim nevim no…uvidíme, spolíhám na štěstí v otázkách. z angliny bych si mohla vytáhnout My family, z čj Božku, a z účta a eka tam by bodly náklady a výnosy…no už aby to bylo za mnou…

    • Komentář číslo: 16
    • *
    • Jméno: Kaderas
    • Odesláno:
      14.5. 2007 — 22:17

    Jsem jedinej blázen, co bude maturovat z matematiky? :-O

    • Komentář číslo: 17
    • *
    • Jméno: Adélie
    • Odesláno:
      15.5. 2007 — 14:12

    no já taky váhala jestli matika nebo aj… ale matiku rači ne-e…tak hodně štěstí

    • Komentář číslo: 18
    • *
    • Jméno: Lenka
    • Odesláno:
      24.5. 2007 — 21:58

    Strašně se bojim, ale věřim si, že to udělám…mam děják, literku, anglinu a společenský vědy…

    • Komentář číslo: 19
    • *
    • Jméno: neyto
    • Odesláno:
      23.5. 2008 — 22:33

    za dva dny…matika, cesak, pozemni stavitelstvi a stavebni kosntrukce – vskutku v pasti – muj casovy rozvrh nevysel podle mych predstav

    • Komentář číslo: 20
    • *
    • Jméno: brozkeff
    • Odesláno:
      26.5. 2008 — 2:12

    Hu, tak jsem tu po roce zas :-))

    Maturitu jsem nakonec dal se součtem 6, přestože opět zafungovalo známé pravidlo, že si člověk zásadně vytáhne tu otázku, kterou ani neviděl (aneb naučit se 29 otázek z matematiky je na nic, když si vytáhnete tu třicátou).

    A na FSS jsem se dostal a zatím úspěšně studuji ;-)

    Těm, co teprv budou maturovat, přeji hodně štěstí! :)

    • Komentář číslo: 21
    • *
    • Jméno: Joulí
    • Odesláno:
      12.5. 2012 — 18:13

    škoda, že je to tak starej článek :P jinak je to ale skvěle napsaný a vcelku mne to podpořilo.. maturuju asi až za deset dní a tady je snad jediný místo na světě, kde nevypadá jako až taková tragédie, že ještě nic neumim :D …děkuju!

Přidat komentář

Nápověda ke psaní komentářů

Zde formátuje Texy!

  • *zvýraznění*
  • **silné zvýraznění**
  • > citace
  • "odkaz":http://kam
  • [4] reakce na komentář
  • zdrojové kódy a více

komentáře

úplně nahoru