SEO chvilka mého selského rozumu
Poslední dobou si hodně hraji s Google Analytics, koukám na různé statistiky a přemýšlím co který graf znázorňuje. Dovolím si tvrdit, že tam lze nalézt spoustu zajímavých a zamyšlení hodných informací, i když nestatistikujete žádný slušně navštěvovaný web.
To, že jsem kdysi napsal spot o Báře, která šukala po světnici, zřejmě zapříčinilo zajímavý a hezký úkaz v tabulce Overall Keyword Conversion, neboli v tabulce keywordů, které přivedly z vyhledávačů návštěvníky na tento web. A právě na onu pozoruhodnost bych chtěl poukázat a veřejně se nad ní pousmát.
Když se kouknete na celkový výpis keywordů , jistě si všimnete těch, které souvisí se šukáním. (Jsou totiž označeny.) To, že lidé jsou zkažení vím už dávno. Mojí další zálibou, po sledování statistik, je totiž sledování seznamáckého napovídače. (A jeho „nápovědy“ jsou mnohdy tak nechutné a oplzlé, až se děsím, zda už nebyly všechny úchylky vynalezeny a vyzkoušeny. Příklad jedna, dvě a tři.)
No ale abych se vrátil k meritu, neboli k výpisu keywordů. Krom slov samotných jsou tam další sloupce. A zajímavý je především ten P/Visit, který podle mého názoru znamená, kolik stránek průměrně si prohlédl návštěvník příchozí skrze odpovídající keyword. To číslo (v označených řádcích) je zpravidla malé, což značí, že jsem zájemce o šukání ve vaně příliš neupoutal. Lépe řečeno, neupoutal jsem je dostatečně na to, aby přerušili hledání hambatých fotek psů, a začali se věnoval prohlížení mé stránky. Věru, není se čemu divit, alespoň se z toho však dá odvodit pravidlo: Nesnažte se přilákat k sobě lidi skrze slova se sexuálním obsahem! Ano, možná je k sobě přilákáte, ale věřím, že jakmile zjistí že zde není to co hledají, v mžiku zmizí. To se pravděpodobně týká více-méně všech obdobných případů (nejen slov související s nahotinkami), ale zkušenosti s lidskou rasou mi napovídají, že pokud jde o vidinu sexuálního zážitku, jedná člověk nadstandardně zaslepeně, tudíž ho jeho nutkání jen tak nezbavíte.
Což mi připomíná, že by mě zajímalo, jestli se nějaký zájemce o nahou Katku Langerovou na well-done blogu zastavil, přečetl si článek o dovednostech pana Hulána, ba dokonce si jeho služby objednal. Můžeme se jen domnívat…
Víme, nebo tedy alespoň já vycházím z předpokladu, že kontroverzní slova mi na web trvalou kvalitní klientelu nepřinesou, napadla mě však v této souvislosti další věc, týkající se SEO. Napadlo mě, že pokud v textu využíváme
- slova (související s oborem webu) v různých tvarech
- synonyma
- nestandardní, např. laická nesprávná označení
- gramaticky/pravopisně nesprávné tvary
- slova s překlepy
- výslovnost cizích slov
můžeme si na web přivést z vyhledávačů návštěvníky, kteří by jinak po zadání svého nestandardního dotazu přišli zkrátka, čili nebyl by vypsán žádný relevantní odkaz.
Možná by se tato úvaha hodila dokreslit příkladem. Máme web prodejce vodovodních baterií. Ovšem pozor, ne každý člověk ví, že ta páčka, která pouští do umyvadla vodu, se nazývá baterie. A tedy tento člověk bude přemýšlet, jak se věc, kterou chce najít, vlastně jmenuje.
Je to kohoutek? Je to páčka? Vodovodní … něco? Zkusím hledat kohoutky!
A to je ono – člověk možná hledanou věc pojmenuje nesprávně, ale pokud s tím budeme počítat, zauvažujeme, jak přemýšlí člověk terminologie neznalý, získáme dalších pár klíčových slov, které můžeme do webové stránky zapustit, čili předvést je search enginům, a v konečném důsledku získat tu (zřejmě) minoritní skupinu lidí, kteří ve vyhledávání na první pokus neuspějí.
Jaký je závěr? Pokud chcete přilákat na svůj web zákazníky, nebo hodnotné návštěvníky, nepoužívejte všeobecně atraktivních klíčových slov a frází. Užívejte frází, které souvisí s vaším oborem, a snažte se i o nestandardní způsoby vyjádření věci. Optimalizace na sex s anakondou vám možná pár vizitorů přinese, ale oni nebudou pro vás mít hodnotu, protože vy neprodáváte plazy, vy prodáváte koberce.
Komentáře (1)
RSS kanál komentářů
31.7. 2009 — 15:37
Nice of you to do a seo article.
Přidat komentář