Jak zabodovat v Tokiu
O mých pochybnostech nad schopnostmi počítání TopListu jsem už psal. Tenkrát jsem se podivoval nad podivně malými čísly, které mi Toplist nabízel ve srovnání s Google Analytics. Dnes se – pro změnu – budu podivovat na čísly nesmyslně velkými.
Těšíte-li se na hlavolam, který zavaří vaše mozkové závity, budu vás muset zklamat. Přiznávám, záhada velkých čísel už byla rozlousknuta. Ale než se dostaneme k pointě, podívejme se na pár čísel.
TopList pravil, a ve svém lhaní nepokrytě pokračuje, že každý den navštíví web Rozměry bannerů mezi 15 a 35 lidmi. Což je moc. O poznání důvěryhodnější GA totiž oznamuje čísla kolem sedmi :). Jak zjistit pravdu? Jak se ubezpečit o důvěryhodnosti jednoho a usvědčit ze lži druhého? Jak jinak, než náhodou.
Toplist ze zmíněných důvodů
navštěvuji už jen o svátcích a pak jednou za uherský rok, avšak jak jsem
na něj zavítal posledně, pravda byla odkryta. Banner sizes web se tvářil
navštěvovaný stejně jako minule, nicméně nyní jsem si všiml i čísel
Počtu zhlédnutí, neboli pageviews! A ty byly očividně
nepravdivé – web takového typu, web o dvou stránkách nemá potenciál na
5–10 zhlédnutých stránek / návštěvu. V tom mi to doklaplo. V TopListu
se musely „překřížit drátky“, jiný web ovlivňoval mé statistiky.
Stačilo zarolovat kousek níže… a bylo vymalováno.
(Od administrátora TL jsem do dnešního dne nedostal odpověď na mailově položenou otázku.)
Komentáře
RSS kanál komentářů
Zatím bez komentáře.
Přidat komentář