Jak se vede FC converteru
Přesně před třemi měsíci, tedy v únoru léta páně 2006 jsem vytvořil primitivní webovou php aplikaci, která umí přepočítávat stupně ve Fahrenheitech na stupně Celsiovy a obráceně.
V článku Fahrenheit konverter se hlásí do služby! jsem se zmínil, že mým cílem je dostat se v googlu na top příčky na dotaz „Fahrenheit to Celsius“ (atp.) a v tomto duchu jsem se pokusil stránku zoptimalizovat pro vyhledávače. To neznamená nic jiného, než že jsem se pokusil celý HTML kód napsat co nejúsporněji, sémanticky (s využitím nadpisů a strongů) a s texty co nejvíce mluvícími o stupních, Celsiech, Fahrenheitech a converterech. Toto, co umí prakticky každý dnešní amatérský webdeveloper a co mnozí z nich ve výčtu svých schopností nazývají SEO-em :-).
Doufal jsem, že těchto pár optimalizačních triků přispěje k lepšímu umístnění ve vyhledávačích, a … myslím že se to z části povedlo. Nevím přesně, jak jinak úspěch nebo neúspěch konverteru popsat, mohu zmínit pár faktů, které jsem vypozoroval:
- prakticky každý návštěvník přichází z googlu
- poměrně dost návštěvníků přichází z nordických větví googlu
- ten, kdo přichází z anglické větve, tak zpravidla součástí jím vyhledávaného řetězce je i slovo converter, což FC vytahuje nahoru
- (podle Toplistu) denně navštíví FC 10–20 lidí (což se mně osobně jeví jako fajn, vzhledem k tomu, co FC nabízí)
Odkazy pro další informace o FC:
- podrobné statistiky na Toplistu (bohužel, jak se zdá, TL ukládá referrera jen pro dnešní den)
- pozice ve vyhledávačích (Fahrenheit to Celsius)
- pozice ve vyhledávačích (Fahrenheit to Celsius converter)
Na co jsem díky tomuto projektíku přišel:
- dostat se v anglickém googlu do špice je nesnadné
- je fajn vytipovat si slovíčka, které zájemci o moji službu budou zřejmě vyťukávat do vyhledávače (a zapojit je poté do textu stránky) – tady má jistě i FC svůj prostor ke zlepšení
- ideální obsah pro vyhledávače není ideálním obsahem pro lidi – text stránky jest otázkou tohoto kompromisu
- zvyknete-li si na Google Analytics, pak je Toplist velice omezený :).
Komentáře
RSS kanál komentářů
Zatím bez komentáře.
Přidat komentář