CSS transitions: vedlejší efekty efektnosti

Víte, přechody (transitions) vkládají do prezentace časovou dimenzi. To znamená, že ovlivňují vnímání stránky. Jeden příklad jsem uváděl nedávno při rozebírání Apple webu, na kterém je animace (přechodu) použito přínosným způsobem, snad jako pomůcka při vysvětlování rozhraní. V dnešním konkrétním případě je přechodu užito – dovolím si říct – kontraproduktivně.

Snad je dobré zdůraznit, že od webových aplikací se očekává chování poněkud jiné, než od webových prezentací, totiž více funkcionalistické, více pragmatické. Zvlášť, pokud jde o analytickou aplikaci :-). Očekává se mimo jiné maximální rychlost reakce. Nechci říct, že vložení půl-sekundového přechodu do události myš je nad klikatelnou položkou menu ⇒ změnit její barvu je nějak zvlášť opovržení-hodným prohřeškem – ne – avšak o kontraproduktivní eye-candy zajisté jde. (Kontraprodukcí tady myslím nežádoucí zpomalení zpětné vazby.) 

Zároveň i v Google Analytics existují situace, v niž má přechod praktické uplatnění. Kromě těch, kdy chceme zmírnit „mouse-over“ efekt (protože reakce na událost není úplně relevatní) (např. zobrazení doplňkových informací) jde o situace ty, kdy potřebujeme čas. A co si budeme povídat, GA jsou občas pekelně pomalý nástroj a myslím že právě přechody a animace (ať už implementované kteroukoli technologií) by mohly tento dojem trochu korigovat. Umím si představit, že než se půl-až-sekundová animace dokončí, na pozadí jsou staženy další data. A ty mohou být zobrazeny opět přechodově, aby nenarušily případně běžící myšlenkový tok.


Komentáře

RSS kanál komentářů

Zatím bez komentáře.

Přidat komentář

Nápověda ke psaní komentářů

Zde formátuje Texy!

  • *zvýraznění*
  • **silné zvýraznění**
  • > citace
  • "odkaz":http://kam
  • [4] reakce na komentář
  • zdrojové kódy a více

úplně nahoru